De speelavonden van Tavenu zijn de maandag en de donderdag. Maandagavond van half 8 tot 11 uur hebben we de beschikking over tweederde van de zaal in sporthal Cromstrijen in Numansdorp.
Op de donderdagavond is een derde zaal beschikbaar van half negen tot half elf. Jeugd vanaf 14 jaar is welkom bij Tavenu om zowel recreatief als competitie te tafeltennissen samen met de seniorenleden.
Van september tot en met november (najaar) en van januari tot en met april (voorjaar) wordt er door 8 teams competitiegespeeld. Het hoogste team speelt zijn wedstrijden in de eerste klasse van de afdeling West.
Daarnaast spelen er teams in de tweede tot en met de vijfde klasse. Er spelen 2 teams in de reguliere competitie en 6 teams in de duo.
Maar er wordt niet alleen competitie gespeeld bij Tavenu. Ook voor recreanten is er plaats genoeg. Want tafeltennissen bij Tavenu draait vooral om het gezellig (en fanatiek) een balletje slaan.
In de competitievrije periode wordt er door de toernooicommissie een aantal interne toernooien georganiseerd. Hieronder vallen de clubkampioenschappen, de dubbelclubkampioenschappen en de laddercompetitie.
Verder wordt een aantal keer in het jaar vriendschappelijke wedstrijden gespeeld tegen bevriende verenigingen. Tot slot wordt één keer per jaar het Tavenu Toernooi georganiseerd op de eerste zaterdag van november.
Hieraan nemen circa 80 deelnemers uit de regio West en Zuidwest deel. Zie menu voor het toernooi van dit seizoen.

Voor de beginnende tafeltennissers is hier een overzicht van alle spelregels opgenomen.